simstips

Alla inlägg under maj 2011

Av simstips - 29 maj 2011 10:22

Nu ska det bli...Veckans blogg! Tänkte ha veckans blogg på bloggen. men jag vet inte hur länge. Länka bara till eran blogg i en kommentar så är ni med i tävlingen. Vill ni att jag ska fråga er först eller bara kora en vinnare? Skriv med vad ni tycker.

Priset är att man blir länkad!

Jag kommer inte att ha det om det blir för få som anmäler sig! 

Anmäl dig!

Av simstips - 28 maj 2011 09:33

Ni måste kolla på det här!


 


Av simstips - 27 maj 2011 16:08

Nu har jag suttit hela eftermiddagen och byggt ett hus på The sims 3. Nu när det är klart är det supersnyggt! Jag har möblerat och byggt helt efter min stil. Jag kommer att visa huset från början.

Kommentera gärna!

  

            

    Och nu lite inifrån!

                           

  Den här tycker jag är väldigt snygg! Jag har satt staket mitt i och sen tagit bort golvet och gjort sten. sen satte jag dit den här växten. Även dom snygga radioapparaterna. Passar in i stilen.

   Klart!!

Hoppas ni tyckte det var snyggt!

Av simstips - 27 maj 2011 13:18

Det är inte bara vi människor som har födelsedagar utan öven simmar! På bilden fyller min sim år. (orkar inte skriva så mycket idag) Fråga gärna om födelsedagar.


 

Av simstips - 24 maj 2011 20:35

  

Delen kom ut idag iallafall! Jag har inte speciella dagar som historien kommer ut på utan skriver när jag har lust.

Nu skriver jag min andra del till min första historia!   

Den handlar om en kungafamilj från medeltiden som skulle åka till kina med deras nya teleporteringsplatta, men den var trasig så dom åkte in i framtiden istället. Kungen och prinsen skulle inte följa med till Kina så dom är kvar i medeltiden.

Tidigare delar: Del 1

Ebba

Madeline

Tyra

Fia

Mike

Tillfälliga personer

  

Eftersom hon inte  får avslöja att hon är från medeltiden så försöketr hon skämta bort det.

- Ehh...? va? Förresten det där påminde mig om ett skämt, hmm...hur var det?

- Jag menar allvar. Jag är också därifrån så jag vet!

- Okej...

  

- Men det var inte därför jag ville prata med dig.

-Nehe vad var det om då? Att det är halvmåne ikväll?

   - Ne, jag ska göra dig till en stjärna!

- Varför?

- För du är vacker! Jag vill att du ska bli min modell!

- Jag vet inte...jag vet ju inte ens vad du heter. Men låt mig tänka först!

- Ta den tid du vill! Förresten så heter jag Mike. Här är mitt nummer!

- Mike? Det låter inte som från medeltiden.

- Jag har ju ändrat för att passa in! det fattar du väl!?

  

Under tiden (fast hemma) så har Tyra upptäckt att Ebba är väldigt tyst och bara dagdrömmer.

    - Varför är du så tyst?

- För jag vill ha ett vanligt liv! Med en man, barn, ett hus och ett jobb! Vara vanlig!

- Det är du!

- Nej, jag är från medeltiden!

- Men du kan väl fö...

  

 Just då kommer Fia in genom dörren och skriker till sin kompis att hon kan bli modell om hon vill.

- Men tycker du att jag ska ta jobbet?

-Om jag hade varit DU så hade jag tagit det!

- Okej! Ahh!

- Oj, är klockan så mycket! jag måste gå. ses!

-Ses!

  

Innan hennes kompis hade hunnit ut genom dörren hade Tyra dragit ut henne i vardagsrummet.

-vi måste skaffa en man, ett hus och ett jobb till Tyra. Nu!


- Är det vår


- Ja! för hon ä så tyst. Det är jobbigt! Hon kommer aldrig att göra det själv.

-Visst, men vem?

- Känner du nån?

-Mike! Ring honom! 070-453 7...

     

- Visst!

-Yes! Jag hjälpte nån!

 

Pip...Pip...Pip, Personen som använder detta nummer kan inte nås eftersom denna person sitter i fängelse...



Fortsättning följer...

  


Av simstips - 24 maj 2011 17:58

Snyft! Jag höll på att göra min historia och det enda jag hade kvar var att spara och lägga ut. Så pajade internet! Så nu finns den inte kvar! Jag får göra en ny. Men just nu hinner jag inte så det får bli imorgon eftermiddag.   

Hoppas den blir lika bra!

Av simstips - 24 maj 2011 15:34

Barer är ju roliga att vara på, särskilt när man beställer drinkar! Men man ska komma ihåg att dom kostar. Det är inte så mycket men efter ca 5 drinkar är man uppe i hundra kronor. På barer finns det även mat.

     På bilden ser ni att drinken kostade 15 kronor.

Av simstips - 23 maj 2011 19:28

Ledsen för att videon inte funkar! Det ska gå...men det gick tydligen inte...  

Ni får en annan! Fast den hör inte till hissar, men ändå!

Fast ni kan få två bara för att det är så kul att lägga ut videor!

Kan tjejen dansa?


Om mig


Hej! Är tillbaka på bloggen efter en lång bloggpaus! Jag startade bloggen för att jag älskar sims och jag vill gärna hjälpa andra med det! Jag kommer inte tillåta"sims-bloggsbråk" på bloggen och jag gör det inte själv!
Jag kommer skriva om allt möjligt!

Följ Simstips!

   

Not from sweden?

Fråga mig

103 besvarade frågor

Omröstning

Hur skulle du beskriva min blogg?
 Oseriös simsblogg
 Seriös simsblogg

Status

Just nu är jag: Offline

 -

Maila simstips!

Nu har jag skaffat en mailadress för bloggen!

Maila gärna in frågor som du kanske inte vill ska hamna på bloggen. Jag försöker kolla mailen varannan dag! Så maila på!

simstipsblogg@hotmail.com

Sök i bloggen

Historier

Aktiv Serie

    

Family publiceras på onsdagar

Avslutade serier

    

The sims 3 community

På the sims 3 Community heter jag Blondinsimmen.

Lägg gärna till mig som vän eller ladda ner mina föremål! (eller båda!)  

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards