simstips

Alla inlägg under augusti 2011

Av simstips - 31 augusti 2011 19:05

       


        Låtsaskompis


När ett barn föd i hushållet så kommer den att få ett paket av en avlägsen släkting. I paketet ligger det en docka (låtsaskompis) Om ditt barn leker ofta med den och pratar med den så kommer den kunna bli verklig.

Åldring

Låtsaskompisen åldras samtidigt som ditt barn. När den har blivit ett "låtsaskompisbarn" så kan du göra den verklig! Hittils kan bara ditt barn se den. Men du gör den verklig genom att jobba upp en färdighet vid kemibänken eller hitta regnbågsstenen. När du har gjort det blir den en vanlig sim fast med lite annorlunda kläder.

Bli av med en låtsaskompis

Vill ditt barn inte ha en låtsaskompis? No problemo! Det är bara att inte bry sig om att bygga upp en relation med den. Eller, vill du göra en annan sim glad? Ge den i present till någon annan så slipper du se den!

  

Tjej med sin gamla låtsaskompis, hon byggde aldrig upp någon relation med den

Av simstips - 29 augusti 2011 20:39

Nu har jag skapat en ny omröstning! Rösta?

Men det var inte det jag skulle skriva, jag skulle skriva om sims social. Jag satt och kollade runt lite på facebook och hittade ett spel som hette sims social (!) Det var väldigt likt vanliga sims, men ändå så olikt! Ni som har facebook, testa! Kommentera gärna vad ni tyckte!

Av simstips - 28 augusti 2011 20:00

Äntligen Systrar!

Lucy

Mandy

Molly

Tillfälliga/övriga

   -Jaha, vad gör vi?

- Jag får ringa och avboka.

- Men det gick ju inte!

- Jag får boka ett annat band åt dom...

På andra sidan stan

 

  -Åh! Matbilen! Jag blev plötsligt väldigt hungrig   

-Vad får det lov att vara?

- Ehm...Vad finns det?

- Tacos, burrito och massa mer.

-Då tar jag tacos!

  

 -Tack!

  -Där kan jag sitta!   -Ursäkta, men kan jag sitta här?

- Ahmm....mums! Aom...nomnom   - Okej, det tolkar jag som ett ja.   -Så vad äter du?

- Aomnom...nom

-Jaha...   -Hej! Förlåt, men man ska inte prata med söta tjejer med mat i munnen! Förresten så heter jag Jake.

- Hej! Jag heter Lucy. Jag vill bli skådespelerska, vad du bli?

- Jag vill bli fotbollsproffs i italien.

  -Hmmm...   -Okej, jag går rakt på sak! Du är min pojkvän!   -Här är mitt nummer.

-Tack!  

 -Här är mitt.

-Tack! Jag måste gå nu, mitt tåg går...Ses!

 

  -LUCY AKTA!


Fortsättning följer...


 

Av simstips - 27 augusti 2011 14:40

Förlåt! Jag vet att jag lovat historia men min dator är trasig...

Vill inte gå mer in på det. Men det är därför har jag inte kunnat skriva historien och temat. Nu sitter jag vid en annan dator och har inte tillgång till bilderna. Men snart får jag datorn igen :)

Men jag skuter upp temat en dag eller vecka framåt. (alltså till på onsdag) Hoppas att ni förstår :)

Men imorgon blir det historia!

Av simstips - 25 augusti 2011 17:00

Jag har tänkt på det här superlänge men alltid glömt! Jag har tänkt lägga upp en liten prislista :) Är det bra? Hoppas det för nu kommer den!

Priserna är från Cdon.com så dom kanske inte är samma i butik. (kom ihåg att cdon har fraktpris)

Dom flesta spelen hittar ni på den här länken

The sims 3 (grundspel): 199:-

The sims 3 drömjobb: 99:-

The sims 3 Destination världen: 99:- 

The sims 3 Leva livet: 199:-

The sims 3 Kvällsnöjen: 99:-

The sims 3 Lyx och design: 99:-

The sims 3 utomhuslyx: 99:-

The sims 3 Gasen i botten: 99:-

The sims 3 Stadsliv: 199:-

The sims Medeltiden: 279:-

The sims 3 Barnacle Bay: 99:-


Förhandsboka (kostar 13 kronor i månaden)

The sims Medeltiden pirater och adel: 269:-

The sims 3 Husdjur: 299:-


Av simstips - 25 augusti 2011 14:14

Det här blir mitt andra "kommande-inlägg!"

Har tänkt göra så mycket. Men har tappat lusten lite...Jag vet att dom flesta har börjat skolan igen, så det är inge konstigt. Men snälla, bara en kommentar? :)

Men nu till sims.

Imorgon: Systar del 4

Övermorgon: Tema barn

Nästa vecka: Systar del 5 kanske 6?

Förresten så har jag skapat en ny omröstning så rösta på! :)

Av simstips - 24 augusti 2011 18:46

Tänkte nu visa er hur man fixar snö ocg regn i the sims 3! Har tänkt visa er ordentligt! ALLA ska förstå! Jag har även kollat ut en video från youtube som är rätt lätt att förstå (om man kan engelska, annars finns google översätt!)

OBS! du måste ha drömjobb för att det här ska funka!


1, Skriv in testingcheatsenabled true i fuskrutan. (shift+ctrl+c)

 

2, Skriv in buydebug on i fuskrutan.

 

3, gå in på frågetecknet och leta på en blå kula.

  4, Placera den/dom som du vill ha den/dom, flera ger mer snö/regn

5, håll in Ctrl och shift och tryck på en kula. Det kommer då att komma upp massa alternativ, tryck på välj visuell effekt

  6a, Om du vill ha snö skriver du in snowfallingheavyday, funkar det inte så får du skriva in snowfallingheavy först.

  6b, vill du ha regn så får du skriva in rainfallingheavy

Såhär blir det med snö och dimma!

       Fråga om det är något ni undrar över!

Jag har även fixat en video från youtube som ni kan titta på om ni inte fattade.

Av simstips - 23 augusti 2011 13:00

Tänkte tipsa om en sim som jag hittade på exchange.

Tyckte håret var väldigt fint!

Länk

 


Om mig


Hej! Är tillbaka på bloggen efter en lång bloggpaus! Jag startade bloggen för att jag älskar sims och jag vill gärna hjälpa andra med det! Jag kommer inte tillåta"sims-bloggsbråk" på bloggen och jag gör det inte själv!
Jag kommer skriva om allt möjligt!

Följ Simstips!

   

Not from sweden?

Fråga mig

103 besvarade frågor

Omröstning

Hur skulle du beskriva min blogg?
 Oseriös simsblogg
 Seriös simsblogg

Status

Just nu är jag: Offline

 -

Maila simstips!

Nu har jag skaffat en mailadress för bloggen!

Maila gärna in frågor som du kanske inte vill ska hamna på bloggen. Jag försöker kolla mailen varannan dag! Så maila på!

simstipsblogg@hotmail.com

Sök i bloggen

Historier

Aktiv Serie

    

Family publiceras på onsdagar

Avslutade serier

    

The sims 3 community

På the sims 3 Community heter jag Blondinsimmen.

Lägg gärna till mig som vän eller ladda ner mina föremål! (eller båda!)  

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards