simstips

Alla inlägg under september 2011

Av simstips - 29 september 2011 20:00

Simstips!

 Tänkte berätta lite om bloggen, kan ju vara bra att veta ;)


Bloggen är...

5 månader gammal, snart ett halvår! :D nästan 5 månader exakt idag!


Bilder uppladdade...

1 168 stycken!


Inlägg...

162!


Försöker skriva...

ca två gånger om dagen


Skriver om...

Sims såklart!


Spel jag har...

Grundspel, drömjobb, lyx och design, kvällsnöjen, leva livet, utomhuslyx, gasen i botten och destination världen


Har du sims 2...

Ja! Några stycken, men tycker att trean är mycke bättre.



Av simstips - 29 september 2011 19:21

Jag fick en kommentar som jag tänkte svara på i ett inlägg :) Förlåt för dålig bildkvalité!


Svar:

Om det är thesims3.com så kan du inte spela spelen gratis, tyvärr...

Funkar det inte? Har du tryckt rätt? Har du redan ett konto? Om du redan har ett konto så funkar det inte.

För att registrera dig så trycker du på skapa ett konto

 

   Och fyller i användarnamn, lösenord mm


Hoppas att jag hjälpte dig! :)


Av simstips - 28 september 2011 20:36

Nu blir det liite kort om husdjur (väldigt kort)

Det märks att det kommer snart, det märks också att det har kommit ut i ett annat land. T ex har ni märkt att dom gjort tre nya kategorier på exchange? Dom heter "husdjur", "djuraccessoarer" och "husdjursfärger"

Spelet kommer att komma ut i sverige den 20 Oktober. Vilka kommer skaffa det på en gång? Jag iallafall!

Om man förhandsbokar på cdon.com kostar det 299:- Men kom ihåg att det kostar 13 kronor i månaden att förhandsboka och att det tillkommer frakt.

    

(förlåt för liten bild, hittade ingen större)







Hus

Av simstips - 28 september 2011 14:50

Nu har jag laddat upp ett hus på exchange som jag tyckte blev jättebra!

Här är lite bilder

LÄNK till huset :)

  Natt   Baksidan                               

                                       

I källaren finns det ett mycigt rum och en riktig... 

 

...Pub!  

                        

Undervåningen och övervåningen

    Var det fint? Jag älskar det! Ladda supergärna ner det! Det är gjort för en familj.

Av simstips - 27 september 2011 18:16

Har inte riktigt tid att skriva nuså det får bli ett snabbt kommande-inlägg :)

Jag har bestämt att systrar kommer att komma ut på fredagar! Eller jag testar om det funkar, hoppas det!


Onsdag:Hus (och kanske liite husdjur)

Torsdag: Fakta

Fredag: Systrar


Det är så långt jag vet vad jag ska skriva :)

Hus

Av simstips - 26 september 2011 08:39

Började renovera ett hus så att min familj kunde flytta in där. Jag tyckte det blev riktigt bra! Byggde två väldigt bra rum i huset, sen orkade jag inte mer   

Här är bilder på dom, tycker ni jag ska lägga ut huset på exchange så alla kan ladda ner? Förlåt för byggrutor men jag var inne på "ändra stad-läge"

Rum 1

               

Rum 2

      

Av simstips - 24 september 2011 11:19

Nu blir det info!

Historien kommer att handla om en familj som innehåller:

Katja- Jobbar på kontor hela dagarna men har en väldigt bra inkomst

Tess- Tvilling med Peter

Peter- Tvilling med Tess

  Detta gäller alla tre:

- Bor i Riverview

- Har ett eget rum, delar inte

- Alla har egenskapen tursam

KATJA

  Katja en tjej med två barn, Peter och Tess. Dom bor tillsammans i ett mellenstort hus i Riverview.

 Katja jobbar på kontor nivå 8 och har därför en väldigt bra inkomst så, dom svälter inte!

Katjas mamma jobbade inom stylistvärlden och hennes pappa var arkitekt. Hon är därför väldigt kreativ. Katja skilde sig från hennes man när hennes barn bara var 3 år.


PETER (hade ingen bra bild så det får bli en i hans badbyxor)

   Är en kille som inte är så äventyrlig, han är även väldigt höjdrädd! Han hör inte till dom populära i skolan, snarare tvärtom! Det finns inte så mycket att säga om just Peter. Det ända är väl att han har egenskaperna Fegis och nolla. Även han är väldigt kreativ :)

Peters föräldrar är skilda sedan han var 3 år.Efter att dom skilde sig försvann han och hon vet inte var han är, vad han heter eller hur han ser ut. Och Katja vägrar att berätta något om honom.


TESS

  

Är en tjej som är modeintresserad och bortskämd. Hon har alltid dom nyaste kläderna, skorna och accessoarerna! Hon hör absolut till dom populära i skolan! Han är även pojkfavorit och har haft många olika pojkvänner!

Det går absolut ingen nöd på henne och hon skulle aldrig byta ut sitt liv mot någon annans.

 Tess's mamma och pappa skilde sig när hon var 3 år. Efter att dom skilde sig försvann han och hon vet inte var han är, vad han heter eller hur han ser ut. Och Katja vägrar att säga något om honom.



Historien börjar i början av oktober! Längat ni? Verkar den bra? Kommentera!

Av simstips - 23 september 2011 17:55

   Nu blir det systrar! Jag vet att jag lovade er info om den nya historien men internet krashade (igen...det gör det hela tiden...) Hoppas ni förstår :) Det blir ikväll eller imorgon. Och jag håller faktiskt på att ändra bilden som ni ser högts upp. Bra eller dålig idé? Den här gången blir det en mycket bättre bild som passar till det historien handlar mer om nu :) Det blir en lite kortare del :) Men nu blirre systrar del 7!

Lucy

Mandy

Molly

Tillfälliga/främlingar

I dom kommande delarna finns även färger till:

Sjuksystrar

Doktor

Inne på sjukhuset

-Ehm...hej! Vi är Lucys systrar!  

  

 - Vi skulle jättegärna vilja veta var hon ligger, vet du det?

- Tyvärr så kan jag inte säga det till er eftersom jag inte vet ifall ni är släkt på riktigt, ni kanske inte alls är dom ni utger er att vara.

  

- Vi fick nyss reda på att hon ligger på sjukhus så vi bara slängde oss in i bilen, du vet som riktiga systrar gör! Sååå...snälla säg vart ligger hon?     -Snäääälla!

- Ni måste visa att ni verkligen är släkt med henne. Ni kan ju vara två galningar som gör henne ännu snurrigare!   - Jaha, amen okej då! Vill du veta en sak om henne?

- Snurrigare?

- Det hjälper mig inte att säga om ni är släkt eller inte, vi håller hårt på säkerheten här.

- Meeen kan du inte säga hur jag ska göra för att bevisa det!?  

   - Men kan du inte bara berätta hur hon ser ut!?

- Det skulle antagligen hjälpa er att komma till henne.

 

  - Okej! Hon har blont hår upsatt i en knut, ehh...hon är väldigt...dramatisk.  

- Jaha! Vi fick in en tjej för några timmar sen som är precis som ni bekriver, sa ni att hon hette Lucy?   - Jaaaa!

- Okej, så ni känner henne?

   - Det är ju precis det jag säger! Får vi komma till henne nu? 

  - Snälla?  

- Okej! Hon finns i rum nummer 263. Två trappor upp och sen till höger.

   - Tack du! Så det är ditåt?

- Åhh Tack!

  

- Ärsh...det var så lite så! Men nu måste jag kila!

  

-Kommer du?

-Kom igen nu!  

 

  - Jag blev bara lite...förvirrad...och, ähh strunta i det!   -Här inne är det!

   - Så det är här du är? Du ser ju frisk ut! Vi har varit superoroliga!  Dom sa att du hade blivit påkörd av en bil! Stämmer det?

   - Nee, det var en enhörning jag krockade med! Har ni verkligen varit oroliga? Åhh, vad gulligt av er! Ni är verkligen dom bästa systrarna i värlen! Det har varit lite ensamt här, skulle ni kunna vara här jämt?

- Ehh, vad pratar du om? Enhörning...?

- Bara att jag bor här!

Molly till Mandy:

- Hon har blivit knäpp!

Om mig


Hej! Är tillbaka på bloggen efter en lång bloggpaus! Jag startade bloggen för att jag älskar sims och jag vill gärna hjälpa andra med det! Jag kommer inte tillåta"sims-bloggsbråk" på bloggen och jag gör det inte själv!
Jag kommer skriva om allt möjligt!

Följ Simstips!

   

Not from sweden?

Fråga mig

103 besvarade frågor

Omröstning

Hur skulle du beskriva min blogg?
 Oseriös simsblogg
 Seriös simsblogg

Status

Just nu är jag: Offline

 -

Maila simstips!

Nu har jag skaffat en mailadress för bloggen!

Maila gärna in frågor som du kanske inte vill ska hamna på bloggen. Jag försöker kolla mailen varannan dag! Så maila på!

simstipsblogg@hotmail.com

Sök i bloggen

Historier

Aktiv Serie

    

Family publiceras på onsdagar

Avslutade serier

    

The sims 3 community

På the sims 3 Community heter jag Blondinsimmen.

Lägg gärna till mig som vän eller ladda ner mina föremål! (eller båda!)  

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards