simstips

Alla inlägg under november 2011

Av simstips - 30 november 2011 20:30

 

The sims 3 Lyx och design är ett prylpaket, vilket betyder att man bara får med saker. I det här spelet får man med några nya frisyrer till barn och vuxna, Nya kläder och framförallt- Massa nya möbler!

Själv gillar jag möblerna rätt mycket eftersom dom är väldigt moderna och passar in i det supermoderna hemmet. Det finns inte så mycket möbler för dig som gillar klassisk stil.


Betyg:(högst 5)       

Av simstips - 29 november 2011 15:55

Har tänkt börja med fakta om alla olika spel, sedan kommer dom här inläggen att finnas i menyavdelningen :) (det finns inte så mycket att säga om grundspelet)

 

The sims 3 är ett uppföljare på the sims 2 och the sims. Men 3:an är lite mer utvecklad, tex man följer med när dom åker bil, det finns fler vinklar mm


Skapa en sim

Nu finns det nya alternativ i skapa en sim, mer variation på hudfärger, fler åldrar mm.

Det finns massa nya kläder och man kan blanda toppar med byxor och kjolar. Simmar kan ha många fler egenskaper och livslånga önskningar.


Om själva spelet

The sims 3 är ett spel där man skapar en egen människa (sim) och lever med den genom sitt liv och kommande generationer. Man följer med och styr en person som kallas sim. Spelet är ett av dom mest säljda dataspelen i världen.


Skillnaden mellan the sims 3 och the sims 2

Några saker som går i the sims 3 men inte i 2:

*Man får följa med när dom åker bil/taxi

*Man kan "surfa" runt i staden

*Det finns fler byggnader och mer att göra

*Det finns mer kläder att välja mellan

*Mer utvecklade människor, verkligare

*Fler jobb

*Mycket fler möbler

*Lättare att fuska

*Man kan vinkla kameran

Av simstips - 28 november 2011 15:42

Nu är jag tillbaka! Äntligen...

Jag har varit bortrest ett tag (ni har ju märkt) Jag hade ställt in massa inlägg så att bloggen inte skulle drabbas. Men nu har det ju inte funkat. Ska genast kolla vad som hänt. Men nu blir det lite kompensering. Alla dom inlägg jag skulle ha lagt upp lägger jag upp dom närmaste dagarna. Det kanske blir 2 kanske 3 inlägg per dag.

Sorry...

Av simstips - 10 november 2011 20:15

...första bild jag tog i the sims 3!

 


...senaste!

 


Mellan dom har det gått ca 5000 bilder :)  

Hus

Av simstips - 10 november 2011 14:04

Har precis byggt ett hus som jag blev riktigt nöjd med! Vad tycker ni? ska jag ladda upp det på exchange?

Framsidan är inte så dekorerad men jag tycker den passade bäst såhär :)

   

Av simstips - 8 november 2011 20:02

Usch, vad dålig jag är på att uppdatera! måste bli mycke bättre! Men jag ville bara påminna er om att den nya headern kommer troligtvis upp i veckan och när den har gjort det så kommer jag att ha skapat en ny omrötning :) Jag hade en sen innan som försvann så det tog lite lägre tid. Vart förvånad när jag skulle fixa designen och såg att den var borta!


Men nu det här med mitt sims...

Jag kan inte spela på familjer sen förut men jag kan skapa nya, vilket innebär att jag får radera dom gamla och skapa nya, därför kanske det tar lite tid innan det blir historia igen (måste bygga upp allt igen) Tråkigt men så är det bara, inget att göra åt....:(

Tack för alla tips, dom hjälpte mig mycket!

Det kommer att bli lite blogging i veckan så snart är jag tillbaka! Ha det bra tills dess!

Av simstips - 3 november 2011 11:23

Tack för alla tips på hur jag ska göra för att få igång mitt sims! Ska genast försöka starta det! Kolla gärna in och se vad jag svarat :)

Men header blir försenad:( dom har ju gjort bloggen bredare och då behöver jag en större header så den passar, så när jag får igång mitt sims så gör jag en ny header! Bra eller ska jag använda den gamla sålänge?

Hoppas ni fortsätter att kolla in min blogg fast jag inte kan spela eller uppdatera så mycket (just nu ;))

Om mig


Hej! Är tillbaka på bloggen efter en lång bloggpaus! Jag startade bloggen för att jag älskar sims och jag vill gärna hjälpa andra med det! Jag kommer inte tillåta"sims-bloggsbråk" på bloggen och jag gör det inte själv!
Jag kommer skriva om allt möjligt!

Följ Simstips!

   

Not from sweden?

Fråga mig

103 besvarade frågor

Omröstning

Hur skulle du beskriva min blogg?
 Oseriös simsblogg
 Seriös simsblogg

Status

Just nu är jag: Offline

 -

Maila simstips!

Nu har jag skaffat en mailadress för bloggen!

Maila gärna in frågor som du kanske inte vill ska hamna på bloggen. Jag försöker kolla mailen varannan dag! Så maila på!

simstipsblogg@hotmail.com

Sök i bloggen

Historier

Aktiv Serie

    

Family publiceras på onsdagar

Avslutade serier

    

The sims 3 community

På the sims 3 Community heter jag Blondinsimmen.

Lägg gärna till mig som vän eller ladda ner mina föremål! (eller båda!)  

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards