simstips

Alla inlägg under maj 2012

Av simstips - 30 maj 2012 17:37

 

Nu kommer den första delen av min nya serie "family"!

(bilden är inte riktigt klar än)


Den handlar om en familj på 4 som bor i Starlight Shores med sina två hundarna Cloé och Tonks. I familjen ingår mamman Camilla, pappa Peter och tvillingsystrarna Mikaela och Isabella.

Peter är en man som har en stor dröm, han vill nämligen bli regissör! Han är även bra i köket och det är han som lagar mat till familjen.

Camilla är en ambitiös kvinna som jobbar inom affärer. Det enda hon vill är att hennes ena dotter ska slå igenom som sångerska/musiker.

Mikaela är den där populära tjejen alla vill vara, kompisar, messa, killar och shopping är det hon lever för!

Isabella är mikaelas tvilingsyster och har en stor talang inom musik. Hon spelar alla möjliga sorters instrument och går i musikföreningen på eftermiddagarna. Hon har börjat tröttna på att hennes mamma bryr sig mer om hennes karriär än henne själv...


"såhär ser det ut när dom tänker"

Peter-Ljusgrön

Camilla-Röd

Mikaela-Rosa

Isabella-Ljusblå

  

- Liite mer salt...sådär ja! Maten är klar!

    

  -KOM NU! MATEN KALLNAR!

"alltid så ska man behöva stå och ropa i evigheter innan dom kommer..."

  

- Isabella...eftersom du är så begåvad tänkte jag att du kanske ville gå med mig till en liten företagsfest ikväll, det vore ett prefekt tillfälle att knyta kontakter vet du! Jag hörde att någon kille från ett skivbolag skulle komma! Blir inte det bra?

  

-Han kommer säkert inse hur begåvad du är! Han skulle kunna hjälpa dig med din första skiva! Och säkert en stor kampanj också! Tänkt dig Isabella hur stor du skulle bli! Vi kan åka ut och köpa en ny klänning på direkten!

"Kosta vad det kosta vill!"

   

-Hur länge är det och vad behöver jag göra?  

 - Den slutar vid midnatt, 4 timmar alltså, det är inte så farligt länge! Det enda du ska göra är att gå bredvid mig och sjunga en snutt för skivbolags-killen när han ber dig! 

  

- Hrmm...4 timmar på en tråkfest? Skulle inte tro det! Dessutom har jag no-prov imorgon! Jag måste gå och lägga mig tidigt och plugga ikväll!

 

- Men jag kan prata med din no-lärare och be honom att du får göra provet i övermorgon, dessutom kan du få en heelt ny klänning som du får välja alldeles själv! Plus att din karriär kommer att ta fart efter det här! Det är ju super! Finns inget att förlora så varför tveka?

 

- Jag följer med om jag får välja klänningen heelt själv och om jag slipper plocka undan disken i två månader!

- Jaja...då måste vi sätta fart om vi ska köpa klänning också! skynda dig att äta upp!

  

- Jag går och gör mig iordning så vi kan åka snart, ät upp sålänge!

- Jag är snart klar!

  

- Jag och mamma ska in till stan och köpa en klänning till mig, vi kommer nog hem snart och byter om men kan du ta ut Tonks på en promenad? Jag hinner liksom inte...

-Ta det lugnt, det fixar jag!

         

-SKYNDAAAAA! VI MÅSTE IVÄG NU!

- Ta det lugnt! Jag kommer!

- BRA, FÖR NÄR JAG HAR PLOCKAT UNDAN DISKEN SÅ ÅKER VI!

  

"Vad har jag gett mig in på...?"  



Forstsättning följer...

Vad tyckte ni?

Av simstips - 30 maj 2012 15:19

Jag är tillbaka! Härligt? ;)

Fick lust att starta upp simstips igen och försöka få den så stor som möjligt! Slutade ju med den för att jag skaffade en ny egen blogg länk!

Kommer inte blogga varje dag utan kanske bara någon gång i veckan, men jag är ju tillbaka!

Tänkte fira det med en ny historia eftersom dom andra är nedlagda! Och från och med nu ska det här bli en blogg med en väldigt bra (hoppas jag) historia och massa guider! Låter bra? Sen kan man ju söka och hitta gamla guider :) hoppas ni blir nöjda!

Första delen på historian kommer upp idag eller imorgon, förmodligen idag! :)

Så håll utkik!


Om mig


Hej! Är tillbaka på bloggen efter en lång bloggpaus! Jag startade bloggen för att jag älskar sims och jag vill gärna hjälpa andra med det! Jag kommer inte tillåta"sims-bloggsbråk" på bloggen och jag gör det inte själv!
Jag kommer skriva om allt möjligt!

Följ Simstips!

   

Not from sweden?

Fråga mig

103 besvarade frågor

Omröstning

Hur skulle du beskriva min blogg?
 Oseriös simsblogg
 Seriös simsblogg

Status

Just nu är jag: Offline

 -

Maila simstips!

Nu har jag skaffat en mailadress för bloggen!

Maila gärna in frågor som du kanske inte vill ska hamna på bloggen. Jag försöker kolla mailen varannan dag! Så maila på!

simstipsblogg@hotmail.com

Sök i bloggen

Historier

Aktiv Serie

    

Family publiceras på onsdagar

Avslutade serier

    

The sims 3 community

På the sims 3 Community heter jag Blondinsimmen.

Lägg gärna till mig som vän eller ladda ner mina föremål! (eller båda!)  

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards