simstips

Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

The sims 3 Destination världen

Av simstips - 16 juli 2011 20:35

 Nu ska ni få lite sims 3 destination världen-fakta!

The sims 3 destination världen är ett expansionspaket vilket betyder att du får med (ibland) nya städer, I det här spelet får du med tre städer/länder, nya möbler, nya egenskaper och nya interaktoner mm

Städer/länder du får med:

☻Frankrike

☻Kina

☻Egypten

 Speciellt för Frankrike

- Nektargård

- Nektar


Speciellt för Kina

- Vandrarhem på ett berg

- Kampsport (sim fu)

- Lyckokakor


Speciellt för Egypten

- Pyramider

- Mumier

Det finns massa mer men kommer inte på mer...


Nya egenskaper:

Fotograföga

 

Äventyrlig

 

Disciplinerad

 


Ikonen när du har installerat

 

Lyckokakor kan vara både bra och dåliga. Allt beror på spådomen.

Din sim får olika humöreffekter beroende på hur spådomen lyder, Humöreffekter din sim kan få:

Olycksbådande spådom -10 humör

Lovande spådom +10 humör

      


Nya möbler:

Frankrikestil

  Kinastil

  Egyptenstil

  

Ett roligt expansionspaket enligt mig :)

Är det något mer ni vill veta?


 
 
lizzie_123

lizzie_123

17 juli 2011 15:35

Är kvällsnöjen bra? eller är drömjobb bättre?

http://simbloggen.bloggplatsen.se

simstips

17 juli 2011 21:37

Själv tycker jag att kvällsnöjen är bättre men det beror på vad du brukar göra när spelar :)

 
fanny

fanny

17 juli 2011 19:56

vart går man för att få lyckokakorna? det visste jag inte att man kunde ta eller så har jag inte sett det bara haha :)

http://tstre.bloggplatsen.se

simstips

17 juli 2011 21:38

Det följer med The sims 3 destination världen (kina)

 
fanny

fanny

18 juli 2011 16:35

Jaa men hittar man dem där man äter mat eller vart? :)
sen undrar jag, hur får du kort på de små bilderna till egenskaperna? är de från internet eller kan du ta kort på dem genom spelet?

http://tstre.bloggplatsen.se

simstips

19 juli 2011 11:12

Det blev mycket men jag gör ett inlägg om lyckokakorna.
Dom bilderna tar jag själv (på egenskaperna)

 
fanny

fanny

21 juli 2011 18:46

men hur tar du kort? allt sånt försvinner ju om du tar kort med c knappen? eller, jag förstår bara inte hur man kan ta kort på de och på sånt :s

http://tstre.bloggplatsen.se

simstips

21 juli 2011 20:56

Jag tar skärmdumpar så att allt som är med på hela dataskärmen blir med. (Beskär dom ofta)

 
Ingen bild

Emma

28 december 2011 19:24

Är det bara jag eller är tavlorna på "Kinastils bilden" bilder på pyramider? :O

En liten fråga bara... Undrar samma sak som Fanny, hur tar skärmdumpar där allting på dataskärmen är med? Trycker man ner några speciella knappar (förutom C-knappen då)?

simstips

31 december 2011 13:08

Jaa, det har du rätt i! antingen är det det och det är "egyptenstil" tror att dom har hamnat lite fel, det var ju längesen jag gjorde det där (bilderna alltså)

Skriver i ett inlägg :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av simstips - 23 juli 2012 20:15


Har idétorka nu så ge idéer! Var ju på semester för några vekor sen och tömde mitt förråd när jag skulle göra tidsinställda inlägg...;)   Drar en vinnare den 1:a augusti istället! Hoppas det är ok? Det ska bli bättre uppdatering när jag fått idée...

Av simstips - 7 juli 2012 12:00


Okej, kör en tävling till! Körde ju precis en men aja! Det blir lite annorlunda eftersom jag precis har tagit bort mina länkar, nu tävlar ni alltså om en länk! (både på sidan och i ett inlägg) För att tävla gör du såhär: 1. Gör en sim som pa...

Av simstips - 4 juli 2012 11:00

  Den här serien handlar om en familj på 4 med två hundar som lever ett lyxliv i staden Starlight Shores. Pappan Peter drömmer om att bli världsberömd regissör, mamman Camilla jobbar på kontor och vill så gärna att hennes ena dotter lyckas i musik...

Av simstips - 3 juli 2012 12:30


Det är ju många som har ett sims som är trögt...här kommer några tips som kanske gör deet liite snabbare!   1. Använder du fusket "testingcheatsenabled true"? Stäng då av det när du ska stänga av sims! Annars gör det ditt sims segare!   2. Ra...

Av simstips - 2 juli 2012 10:45

  Det kom fler frågor så här är dom svaren!   Kan man ha smekmånad på Leva livet? Isåfall hur? Ska skriva ett inlägg om det :)   Hur länge är föreldrarna borta på gratissemestern på Leva livet? Några dagar.   Vad händer om polisen ...

Om mig


Hej! Är tillbaka på bloggen efter en lång bloggpaus! Jag startade bloggen för att jag älskar sims och jag vill gärna hjälpa andra med det! Jag kommer inte tillåta"sims-bloggsbråk" på bloggen och jag gör det inte själv!
Jag kommer skriva om allt möjligt!

Följ Simstips!

   

Not from sweden?

Fråga mig

103 besvarade frågor

Omröstning

Hur skulle du beskriva min blogg?
 Oseriös simsblogg
 Seriös simsblogg

Status

Just nu är jag: Offline

 -

Maila simstips!

Nu har jag skaffat en mailadress för bloggen!

Maila gärna in frågor som du kanske inte vill ska hamna på bloggen. Jag försöker kolla mailen varannan dag! Så maila på!

simstipsblogg@hotmail.com

Sök i bloggen

Historier

Aktiv Serie

    

Family publiceras på onsdagar

Avslutade serier

    

The sims 3 community

På the sims 3 Community heter jag Blondinsimmen.

Lägg gärna till mig som vän eller ladda ner mina föremål! (eller båda!)  

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards