simstips

Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

Mitt sims...

Av simstips - 14 januari 2012 17:24

Åhhh! vad arg jag blir! Varför har mitt sims plötsligt blivit jättesegt!? Jag har försökt hitta lösningen och jag fortsätter...tror det kan vara datorn som har blivit knäpp men jag är inte säker, inte ett dugg faktiskt...

Jag har:

• Raderat massa nedladdade saker

• Raderat saker på datorn

• Raderat spel och familjer (inte spel som leva livet)

• Inte laddat ner på länge så det har inte hänt nått sånt...

Har jag glömt något? Har jag missat ett sätt? Vore super om ni visste vad som var felet, kommer verkligen inte på något mer som jag kan göra! Tips tack!

Här ska ni få se en video på hur det ser ut när jag spelar: (det är segare än på videon...)

Ungefär såhär såg det ut förut:


 

Ps, är det bara jag som fått sånna här bilder av saker jag inte har eller laddat ner?

Några exempel här:

       


 
 
Ingen bild

Mariposa

14 januari 2012 18:28

Så synd att det har blivit sådär...
Har du kanske inte senaste uppdateringen? /Mariposa

simstips

16 januari 2012 22:21

Aa, det har jag...var så redan innan jag uppdaterade, trodde det skulle bli bättre så men nej...

 
fanny

fanny

14 januari 2012 20:04

Vet inte riktigt om jag fattade det där sista med sakerna men om du menade så som jag trodde så är mitt svar: ja jag har också fått med saker som jag inte laddat ner till spelet som växter och lite prylar. Skumt :o

http://tstre.bloggplatsen.se

 
^.^

^.^

14 januari 2012 20:17

Gud vad störande! Vet tyvärr inte vad som kan vara fel, eftersom du verkar ha provat det mesta. Det enda jag kan tänka mig är att datorn inte klarar av det längre eller nåt. Har du haft datorn länge och är det bara när du spelar Sims som det segar?

http://theesimsblogg.bloggplatsen.se

simstips

16 januari 2012 22:22

Det är bara sims vilket är riktigt störande! Datorn har jag haft i 1½ år nu.

 
Helena

Helena

14 januari 2012 21:22

Har du provat dra ner "grafikmätarna" i inställningar? :)

http://httsims.bloggplatsen.se

 
Raiijsan

Raiijsan

15 januari 2012 05:08

Prova uppdatera drivrutinerna på datorn, mitt spel började sega efter ett tag men efter att jag uppdaterade drivrutinerna så vart allt som det skulle igen även grafiken gick att få bättre:)

http://www.Raiijsan.bloggplatsen.se

 
Jullan

Jullan

15 januari 2012 11:56

Hej jag verkligen älskar sims mee :) Men hur började det snöa eller gjorde du det själv ? skulle bli glad om du kunde berätta :)

http://Jullanthebest.bloggplatsen.se

simstips

16 januari 2012 22:19

sök på "snö" i sökrutan :)

 
Linnea

Linnea

15 januari 2012 14:18

har du testat att ändra upplösningen och sånt i spelet? :) Typ reflektioner från vatten och speglar och sånt? Om man stänger av sånt kan det också snabba upp spelet! :) Lycka till!

http://www.FakeDiamond.blogg.se

 
Ingen bild

tipsa

15 januari 2012 17:08

det finns ett sätt att fixat och det är att du instalerar om din dator. sorry ända lösningen

 
lillasimsflickan

lillasimsflickan

9 februari 2012 18:45

De där sakerna man inte laddat ner är liksom "reklam" för det som finns. Jag tycker det är rätt bra, för ibland om man kollar på priset så är de gratis, jag har laddat ner en gratis soffa till exempel genom det där. Men jag förstår ända irritationen.

http://lillasimsflickan.blogg.se

 
mig

mig

10 februari 2012 16:30

Om du har nåra "mods" nerladdade akn det vara det som e felet :/

http://mig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av simstips - 23 juli 2012 20:15


Har idétorka nu så ge idéer! Var ju på semester för några vekor sen och tömde mitt förråd när jag skulle göra tidsinställda inlägg...;)   Drar en vinnare den 1:a augusti istället! Hoppas det är ok? Det ska bli bättre uppdatering när jag fått idée...

Av simstips - 7 juli 2012 12:00


Okej, kör en tävling till! Körde ju precis en men aja! Det blir lite annorlunda eftersom jag precis har tagit bort mina länkar, nu tävlar ni alltså om en länk! (både på sidan och i ett inlägg) För att tävla gör du såhär: 1. Gör en sim som pa...

Av simstips - 4 juli 2012 11:00

  Den här serien handlar om en familj på 4 med två hundar som lever ett lyxliv i staden Starlight Shores. Pappan Peter drömmer om att bli världsberömd regissör, mamman Camilla jobbar på kontor och vill så gärna att hennes ena dotter lyckas i musik...

Av simstips - 3 juli 2012 12:30


Det är ju många som har ett sims som är trögt...här kommer några tips som kanske gör deet liite snabbare!   1. Använder du fusket "testingcheatsenabled true"? Stäng då av det när du ska stänga av sims! Annars gör det ditt sims segare!   2. Ra...

Av simstips - 2 juli 2012 10:45

  Det kom fler frågor så här är dom svaren!   Kan man ha smekmånad på Leva livet? Isåfall hur? Ska skriva ett inlägg om det :)   Hur länge är föreldrarna borta på gratissemestern på Leva livet? Några dagar.   Vad händer om polisen ...

Om mig


Hej! Är tillbaka på bloggen efter en lång bloggpaus! Jag startade bloggen för att jag älskar sims och jag vill gärna hjälpa andra med det! Jag kommer inte tillåta"sims-bloggsbråk" på bloggen och jag gör det inte själv!
Jag kommer skriva om allt möjligt!

Följ Simstips!

   

Not from sweden?

Fråga mig

103 besvarade frågor

Omröstning

Hur skulle du beskriva min blogg?
 Oseriös simsblogg
 Seriös simsblogg

Status

Just nu är jag: Offline

 -

Maila simstips!

Nu har jag skaffat en mailadress för bloggen!

Maila gärna in frågor som du kanske inte vill ska hamna på bloggen. Jag försöker kolla mailen varannan dag! Så maila på!

simstipsblogg@hotmail.com

Sök i bloggen

Historier

Aktiv Serie

    

Family publiceras på onsdagar

Avslutade serier

    

The sims 3 community

På the sims 3 Community heter jag Blondinsimmen.

Lägg gärna till mig som vän eller ladda ner mina föremål! (eller båda!)  

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards