simstips

Alla inlägg under juni 2011

Av simstips - 23 juni 2011 13:29

Jag tänkte börja skriva vad som är dagens specialare på Store och hur mycket det kostar nu. Kanske en bild också?

Av simstips - 23 juni 2011 09:32

  Förklaring till systrar här!

Lucy

Mandy

Molly

Tillfälliga/Övriga

   -AHHH! det här var ju kul!

-Jag sa ju det!

   -Kan ni göra såhär?   -Såklart! Men jag gör såhär!

- Men varför köpte du den?

- Det var iallafall inte för att jag vill flytta till storstan!

-Vill du? Jag med!

- Är det sant? haha, jag med!

-Då tycker jag att vi gör det!

Så flyttade dom till Bridgeport och startade ett band tillsammans för att få in lite pengar.


Fortsättning följer

Det var del 1! Hoppas ni förstod. Kommentera gärna vad ni tyckte.




 




















































Av simstips - 22 juni 2011 10:30

Fårlåt för den dåliga updateringen. Har inte riktigt haft tid.

(eller orkat eftersom jag har varit så trött!)

Men ialla fall så har jag jättemycket tid till bloggen imorgon och rätt mycket idag. Så det kommer nog att bli historia imorgon. Men jag vet inte om jag ska starta den nya historien imorgon...

Nu till en annan sak.

VECKANS BLOGG!


Veckans blogg är......Siimstree!

Jag tycker det är en väldigt bra blogg men väldigt bra historier. Så jag hoppas att ni kollar in hennes blogg!

www.siimstree.bloggplatsen.se



Av simstips - 18 juni 2011 20:05

Vet inte om jag ska ha det men skulle det vara kul med en till historia till bloggen?

Det får bli veckans fråga!

Har gjort familjen och tycker den är bra. Det är bara tjejer...Hittils!

Den skulle handla om tre tjejer som bor i en liten lägenhet i Bridgeport. Två av dom skule helst vilja bli musiker, men inte den tredje eller...? Låter det bra?

Den kanske skulle heta "Systar"?   

Bilden för den historian skulle se ut såhär:

  Fin? RÖSTA! (eller kommentera  )

Kommentera jättegärna! När någon kommenterar så för jag en Sims och bloggkick! Så får jag lust så kanske det blir en extra låååång del av någon historia.


Förresten så kanske det inte blir någon "Veckans blogg" eftersom det inte är så många som anmält sig...  


Av simstips - 17 juni 2011 21:57

Nu har vi fått veta att the sims 3 townlife ska komma. På svenska blir det ungefär the sims 3 stadsliv. Det är ett prylpaket för din stad som kommer att släppas om ett tag.

Jag kommer nog inte att köpa det på en gång, men efter några veckor...

Såhär tror (och hoppas) jag att fodralet ser ut!

Lite kort men men...  

Av simstips - 15 juni 2011 15:29

   Den här historien handlar om en kungafamilj från medeltiden som skulle åka till Kina med deras nya teleporteringsplatta, men den var trasig så dom åkte in i framtiden istället. Kungen och prinsen skulle inte följa med till Kina så dom är kvar i medeltiden. ("pratbubblor" och "diamanter" finns med)

Tidigare delar: Del 1 Del 2 Del 3

Ebba

Madeline

Tyra

Fia

James

Tillfälliga personer

Svartvita bilder är minnnen

1 år efter att Ebba och James träffats

  

- Ebba, Du är ljuset i mitt liv,Jag älskar dig!

-Åhhh! du är också ljuset i mitt liv och jag älskar dig med!

  

- Så...

  -Vill du gifta dig med mig?

-Jaaaa!

     - Åhh, vad vacker den är! Hur mycket kostade den?

- Tänk inte på det. Men jag kan säga att jag fått jobba extra för att få ihop tilld en!

Nästa dag

     

-Mary, du är min bästa vän så jag vill att du ska veta en sak.

- Vad? Ska du flytta?

   - Nej men du vet James, Min "pojkvän"

- Ja...vad är det med honom?

- Han har friat!

-Va!? Är det sant?

- Ja!

  - Han ställde sig på knä igår och frågade...och självklart sa jag ja!

-Vad kul! När blir det bröllop?



Fortsättnning följer

Av simstips - 15 juni 2011 15:00

Tack Moa för din fråga!

Såhär löd hennes fråga:


Kan du göra ett inlägg med de här med bilderna hur man gör en the sims 3 historia snälla


Såklart! Så här kommer det!

Du tar såkallat Screenshots i The sims 3. Du gör det genom att trycka på C. Inget annat!

 


Och så till del 2 av frågan!

Hur gör man en historia på bloggplatsen?

Jo man gör såhär!

1) Du tar screenshots i ditt spel (ovan) Kanske vill du ha med ett slagsmål i din historia? TIPS: För att slippa "Diamanten" och "pratbubblorna" så öppna fuskrutan (C+Ctrl+Shift) och skriv in hideheadlineeffects on.


2) gå in på Bilder och ptryck på Ladda upp bilder.

3)  så får du välja ifall du vill ladda upp med avancerad uppladdning eller enkel uppladdning (jag skulle ha en massa skärmdumpar men det krånglade...)

4)Välj vilka bilder du vill ha.

5)Välj ett namn på din historia.

6) Skriv!


Hoppas att det hjälpte dig Moa och er andra!   

Av simstips - 15 juni 2011 08:28

Snart blir det historia! Ska spela lite till den. Det kommer att bli en kort del.

Kommentera gärna historien!

Om mig


Hej! Är tillbaka på bloggen efter en lång bloggpaus! Jag startade bloggen för att jag älskar sims och jag vill gärna hjälpa andra med det! Jag kommer inte tillåta"sims-bloggsbråk" på bloggen och jag gör det inte själv!
Jag kommer skriva om allt möjligt!

Följ Simstips!

   

Not from sweden?

Fråga mig

103 besvarade frågor

Omröstning

Hur skulle du beskriva min blogg?
 Oseriös simsblogg
 Seriös simsblogg

Status

Just nu är jag: Offline

 -

Maila simstips!

Nu har jag skaffat en mailadress för bloggen!

Maila gärna in frågor som du kanske inte vill ska hamna på bloggen. Jag försöker kolla mailen varannan dag! Så maila på!

simstipsblogg@hotmail.com

Sök i bloggen

Historier

Aktiv Serie

    

Family publiceras på onsdagar

Avslutade serier

    

The sims 3 community

På the sims 3 Community heter jag Blondinsimmen.

Lägg gärna till mig som vän eller ladda ner mina föremål! (eller båda!)  

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards