simstips

Alla inlägg under juni 2011

Av simstips - 13 juni 2011 15:39

Spelade Riverview igår, Hittade ett hus jag aldrig bott i. Kollade in rummen, Dom var okej (dom hade ju ingenting så därför okej)

Men vad får det här rummet er att tänka på?

  Jag tänker på Liseberg.


Vill bara skriva några rader om att min farmors hund är död :(

Det finns ingen klokare hund än han. Så det här är en slags hyllning till honom.


Älskar dig fortfarande! Det finns ingen hund som kan ersätta dig. Du var den bästa och den klokaste. Du kom rusande så fort man sa lördagsgodis. Även fast du inte var min hund så var du den bästa! Jag är ju lite hundrädd men du är den snällaste! Ha det bra.

Av simstips - 11 juni 2011 10:58

    Den här historien handlar om en kungafamilj från medeltiden som skulle åka till kina med deras nya teleporteringsplatta, men den var trasig så dom åkte in i framtiden istället. Kungen och prinsen skulle inte följa med till Kina så dom är kvar i medeltiden.

Tidigare delar: Del 1 Del 2

Ebba

Madeline

Tyra

Fia

James

Tillfälliga personer

  

Det har gått en tid och Fia har hämtat sig från chocken.

-Jag försöker igen...

-NE...HAN ÄR BARA EN PRICK SOM LJUGER FÖR ALLA. BRY DIG INTE OM HONOM

(Hon skriker från nedervåningen)

- Men Ebba då?

- JAG VET INTE...

  

Medans hon har skrikit så har hon planerat ett bus.

- Hihi, Undrar vem som sätter sig här!?

  

- JAG SÅG DET DÄR! NU SKA DU PÅ INTERNATSKOLA!

-Meeeen! Jag ville ju bara ha kul!

   -Snääääälla, låt mig slippa!

- Hmm...Nej, du åker.

  

Senare samma kväll

- Kom ner så ska jag berätta en sak för dig.

   -Vad?

- Jag åker på internatskola imorrn.

-VAAA!?

-Mmmm...

-Neeej!

  -Joo...

-Jag kommer sakna dig...Ge mig en kram!

-En sista...På väldigt länge.


Nästa dag

      - Hejdå!

Samtidigt Kommer det en man till deras hus

  PLING PLONG

- JAG ÖPPNAR. Hej.

- Hej, jag heter James

- Så trevligt att träffas.

-Detsamma.

  

 Dom pratade hela kvällen. Dom blev inte bara kompisar, Utan nått mer (!)





























Av simstips - 10 juni 2011 17:18

Svävarsäng=SANT!

Faktiskt!

Den här följer med i Expansionspaketet Leva Livet som Belöning.

Du kan köpa den här sängen för 20 000 (Tror jag) i livslång lycka. När du har köpt den placeras den i familjens gemensamma familjekatalog.

Det den här sängen gör är att du får humöreffekten "Flyter Stilla"

Den ger +10 Humör

    

Av simstips - 10 juni 2011 17:08

Som rubriken säger så ska jag skriva om The sims 3 Leva livet ( det blir det jag inte hann med igår)


Några nya saker som man får med i expansionspaketet:

  En TV   En stereo (sängen är också från Leva Livet)   En sovsäck! Det tyckte jag var väldigt kul!

   En slags gardin (Det är den bakom henne, kunde inte komma närmare. Då hade inte hela fått plats)

  

Tavla (sängen är också från Leva Livet)

  En affisch

  En bil! Kan vi kalla det Ferrari eller är jag dålig på bilar? :)


Av simstips - 9 juni 2011 19:13

Fick ju mitt

   För några dagar sen. Men jag har inte hunnit spela så mycket men här kommer ett inlägg om bus på the sims 3 leva livet!

Du kan busringa dina kompisar!

  Gillra en fälla: Läskig dator!

Datorn kommer att blinka hela tiden.

  Du kan också lägga ut pruttkuddar (hade ingen bild på det!)

Och det roligaste av allt: Kasta ägg på hus!

 

Ledsen för ett kort inlägg, men har inte tid!

Det kommer att bli mer bilder och info på fredagskväll.

Av simstips - 8 juni 2011 21:15

Som rubriken säger så har jag inte bloggat sen i söndags. Ledsen för det eftersom jag siktar på att blogga varje/varannan dag.

Måndags: Var iväg och badade(!)

Tisdags: Åskväder! Det var hemskt eftersom jag är livrädd för åska och har alltid varit det!

Då skulle man ju dra ur all sladdar så internet kom inte igång när jag satte i sladden igen, Förresten så fick jag mitt "The sims 3 Leva Livet"! Synd bara att jag inte kunde spela! (gjorde det idag, Är jättekul!!! Rekommenderar det till alla!)

Idag: Blogginlägg om varför jag inte har bloggat! :P (plus massa sims leva livet!)


Ledsen för att jag inte skrev ett inlägg med bilder och sånt men ni får en bild jag tänkt använda till något, men gjorde aldrig det!  


Av simstips - 5 juni 2011 19:26

Här har jag två rätt så ovanliga bilder!

Jag tycker båda är rätt så roliga!

   


Tillägg 22.16

hittade en till annorlunda bild på datorn, lite rolig bild! (gammal bild!)

 

Av simstips - 5 juni 2011 10:39

                                                  

     



Om mig


Hej! Är tillbaka på bloggen efter en lång bloggpaus! Jag startade bloggen för att jag älskar sims och jag vill gärna hjälpa andra med det! Jag kommer inte tillåta"sims-bloggsbråk" på bloggen och jag gör det inte själv!
Jag kommer skriva om allt möjligt!

Följ Simstips!

   

Not from sweden?

Fråga mig

103 besvarade frågor

Omröstning

Hur skulle du beskriva min blogg?
 Oseriös simsblogg
 Seriös simsblogg

Status

Just nu är jag: Offline

 -

Maila simstips!

Nu har jag skaffat en mailadress för bloggen!

Maila gärna in frågor som du kanske inte vill ska hamna på bloggen. Jag försöker kolla mailen varannan dag! Så maila på!

simstipsblogg@hotmail.com

Sök i bloggen

Historier

Aktiv Serie

    

Family publiceras på onsdagar

Avslutade serier

    

The sims 3 community

På the sims 3 Community heter jag Blondinsimmen.

Lägg gärna till mig som vän eller ladda ner mina föremål! (eller båda!)  

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards